fbpx

12: Islamitiese kuns en kalligrafie

Kunstenaars

Peter Gould, Australië

Die Sydney-gebore ontwerper en kunstenaar Peter Gould het 'n passie vir kontemporêre grafiese ontwerp, kuns, fotografie en die ryk visuele en geestelike tradisies van Islam. Sy reise en studies deur die Moslem-wêreld het 'n unieke kulturele samesmelting geïnspireer wat reageer op 'n wêreld van misverstand. Peter se werk het talle gehore plaaslik en in die buiteland bereik deur uitstallings en samewerking met ander kunstenaars.

Peter Sanders, Verenigde Koninkryk

Peter Sanders is 'n Britse professionele fotograaf wat sy loopbaan in die middel 1960's begin het. Hy het 'n fotografiese argief van meer as kwartmiljoen foto's van regoor die wêreld opgebou. Sy eerste boek "In die skadu van die boom" gee 'n wonderlike insig in die diversiteit van die Moslem-kulture regoor die wêreld.

Sanders is deur die Marokkaanse regering gekies om die belangrikste moskees en Islamitiese argitektuur in Marokko te fotografeer en te dokumenteer.

Hassan Çelebi, Turkye

Hassan Çelebi is een van die bekendste Islamitiese kalligrawe ter wêreld. Sedert hy in 1976 Islamitiese kalligrafie begin onderrig het, het hy "ijazah" (diploma in Islamitiese kalligrafie) aan meer as 40 studente van regoor die wêreld toegeken. Hy het unieke kalligrafiestukke vir bekende Islamitiese historiese plekke en moskees regoor die wêreld geskep. Voorbeelde hiervan is: Profeet Muhammad-moskee en Quba-moskee in Al-Madinah, Saoedi-Arabië, die Blou Moskee in Istanbul, Fatih-moskee in Pforzheim, Duitsland, Jum'ah-moskee in Johannesburg, Suid-Afrika, Almati Jum'ah-moskee in Kazakstan en die Islamitiese Mediese Sentrum in Koeweit.

Mohamed Zakariya, VSA

Mohamed Zakariya is 'n Amerikaanse kalligraaf wat beskou word as die [mees] voortreflike ambassadeur van die kuns van Islamitiese kalligrafie in Amerika. Hy het as 19-jarige Arabiese en Islamitiese kalligrafie in Marokko, Spanje en Engeland geleer. Hy is die eerste Amerikaner wat twee lisensies in Islamitiese kalligrafie van Turkye verwerf het. Hy is ook bekend vir sy ontwerp van die "Eid Greetings" Amerikaanse posseël (Eid is 'n Islamitiese viering). Hy konsentreer hoofsaaklik op klassieke Arabiese en Ottomaans-Turkse kalligrafie.

Nuria Garcia Masip, Spanje

Nuria Garcia Masip is 'n professionele kalligraaf van Ibiza, Spanje. Nadat sy haar letterkundegraad aan die George Washington Universiteit, VSA, ontvang het, het sy Islamitiese kunste in Marokko gestudeer. Daarna het sy na Istanbul verhuis waar sy haar diploma in Islamitiese kalligrafie in 2007 ontvang het. Sy volg tans haar kalligrafiese loopbaan deur uitstallings, kompetisies en werkswinkels, en beweeg tussen die Verenigde State, Marokko, Turkye, Europa, Suid-Afrika en die Midde-Ooste. Haar werke laat klassieke tekste herleef deur esteties boeiende aanbieding.

Salva Rasool, Indië

Salva het 'n graad in toegepaste kuns vanaf Mumbai 1985. Sy inkorporeer 'n element van harmonie in elke genre wat sy skep deur die balans tussen die oorspronklike Arabiese teks en haar moderne kontemporêre kunswerk te behou. Sy is bekend daarvoor dat sy onkonvensionele materiale soos terracotta, keramiek, pottebakkery, glas en leer kreatief in haar werke insluit.

“Alle lof behoort aan Allah, die Heer van alle wêrelde. Die Genadige, die Barmhartige, Meester van die Oordeelsdag. U alleen aanbid ons en [van] U alleen soek ons hulp. Lei ons na die regte (reguit) pad. Die pad van hulle aan wie U U seëninge geskenk het, die wat nie U misnoeë op die hals gehaal het nie, en die wat nie afgedwaal het nie.”
Die Koran, Hoofstuk 1
Hierdie stuk toon die hoofhoofstuk in die Koran wat Moslems in hul daaglikse gebede opsê. Dit word "Al Fatiha" genoem, dws die openaar.

Celina Cebula, Pole

Celina Cebula het aan die Pedagogiese Universiteit in Krakau gegradueer en in dekoratiewe kuns en artistieke onderwys gespesialiseer. Met haar kenmerkende talent om kalligrafie met skilderkuns te meng, kon sy nuwe betekenisse in haar artistieke ontwerpe weerspieël.

Haji Noor Deen, China

Haji Noor Deen is gebore in 1963 in die Shangdong-provinsie, China. Hy is een van die mees gevierde kalligrawe wat 'n unieke skakel tussen Chinese en Arabiese kalligrafie geskep het.

Nobuko Sagawa, Japan

Nobuko Sagaway is een van die mees gevierde Japannese gesertifiseerde meesters van Arabiese kalligrafie. Sy het beeldende kunste in Japan gestudeer en begin belangstel in die Arabiese kalligrafie. Sagawa het 'n styl van "samewerking" [samehorigheid] ontwikkel tussen kombinasies van Japannese skrifte (kana), Chinese karakters (kanji) en Arabiese letters. Haar talent om die "Thuluth" en "Kufi" Arabiese lettertipes te bemeester, het haar in staat gestel om kreatiewe kalligrafiese ontwerpe te genereer.

Farid Al-Ali, Koeweit

Farid Al-Ali is die direkteur van die Kuwait Sentrum vir Islamitiese Kuns en een van die bekendste kunstenaars in die Midde-Ooste vanweë sy vindingryke ontwerpe en vernuftige kuns. In 2005 het hy 'n versameling van 500 kunswerkontwerpe vrygestel wat uit die woord "Muhammad" in Arabies gegenereer is (sien asseblief hieronder). Die 500 ontwerpe word in 11 groepe verdeel (sag, vierkantig, seskantig, agthoekig, ens.). Daarbenewens het Al-Ali 'n versameling soortgelyk aan "Muhammadeyat" gedoen, maar afgelei van die woord "Allah".

Mohammed Mandi, VAE

Weens sy unieke ervaring en kreatiewe ontwerpe is Mohammed Mandi genomineer om die Arabiese kalligrafie op die banknote en paspoorte van die VAE en baie ander lande te ontwerp. Hierbenewens is hy genomineer om toesig te hou oor kalligrafiese ontwerpe in die Shaikh Zayed Groot-moskee in Abu Dhabi, VAE en baie ander moskees oor die wêreld.

'n Artistieke ontwerp van die woord "Muhammad" gebaseer op Arabiese skrif (aparte letters). Dit is die hoofkomponent van die stuk ontwerp deur Mandi wat deursigtige harmonie tussen die artistieke ontwerpe van die woord "MUHAMMAD" in Arabiese en Engelse skrif, weerspieël .

Achmat Soni, Suid-Afrika

Achmat Soni is die stigter van die Suid-Afrikaanse Stigting vir Islamitiese Kuns. In sy werke het hy daarin geslaag om elemente van harmonie tussen die Arabiese kalligrafie en die Afrika-kultuur te skep. Hy het Ndebele-kuns gebruik wat 'n inheemse kunsvorm is wat deur die Afrika-Ndebele-stam beoefen word. Hierdie kunsvorm word gekenmerk deur sy lewendige kleure en geometriese vorms.

Hoofstuk Een in die Koran (Surah Fatiha) in Kufiese Arabiese letters.
Hierdie kunswerk verheerlik die Almagtige Allah in Arabiese teks. Dit lees: “Eer en lof aan Allah, Daar is geen God behalwe Allah nie, Allah is die Grootste”.
’n Kombinasie van tradisionele arabeske-patroon en moderne ontwerp saamgesmelt in een. Arabiese letters word uitgebrei op 'n manier wat soos die ivoor van olifante lyk.